zaterdag 29 september 2007

Missie DDM : The result

Vorige zondag deelgenomen aan de Start to run-wedstrijd te Mechelen. Ik moet zeggen dat het een belevenis is geworden. Van bij de aanvang was het genieten. Benny was chauffeur van dienst met zijn buske. Aan boord wat gespeeld met een hartslagmeter en wat bleek, spanning heeft een gunstig (VERHOGEND) effect op uw polsslag. We schommelden beide rond 83 wat later nog behoorlijk bleek. Op het sportpark van de Nekker aangekomen waar het uur-u naderde liep het bij mij ijlings op naar 100 en iets meer. Twee minuten voor de start tussen al die getrainde lichamen begon het toch een beetje te kriebelen en een rondje pols volgden snel. Liesbeth behaalde zo 73 en was dus goed voorbereid, ikzelf deed nauwelijks onder voor mijn verwachtingspatroon en scoorde 146 op de polsschaal.

De wedstrijd zelf was een ware triomftocht. Aan de zijde van de oudste dochter van Bart Otto (loper van de 10) hadden we het plan om rond 38 minuten te proberen te lopen. Een gebrek aan duidelijke afstanden uitgezet op het parcours speelde echter ons zwaar parten. In het eerste deel werden we vooral voorbij gelopen om rond km 2 eindelijk ons tempo gevonden te hebben. Wat verderop moest ik Hanne melden dat het toch wat snel ging en dat ze indien ze het nodig vond gerust mocht versnellen. Een blik en de mededeling "we blijven samen" beslisten onze tijd. Nog wat verder werd ik geveld door een uitstekend riooldeksel (uitstekend is hier licht sarcastisch van ondertoon). De gedachte van juist wat verder te wandelen flitste door mijn hoofd maar een adrenalinestoot kan wonderen verrichtten. Enkele honderden meeters later lag namelijk de finishlijn. Mijn looppartner bleef net onder de 31 minuten terwijl ik bleef steken op 31:09.

De microbe is licht blijven hangen. Nauwelijks op terugweg naar de heimat of Benny begon ons al warm te maken voor de eindejaarscorrida te Leuven. Voor mezelf zijn Westerlo en Hasselt ook potentiele doelen.

Dit heeft duidelijk naar meer gesmaakt.

De organisatie was redelijk goed. Kleedkamers en douches bij aankomst, een transportdienst voor de sporttasen, een kids-village en voldoende sponsoring voor een natje en een droogje. Als nadeel kan men aanstippen de bewegwijzering naar de start en op het parcours en de uideling van de sporttassen.

1 opmerking:

Litrik De Roy zei

Een welgemeende proficiat voor deze sportieve prestatie.

En, als je het lopen eens wil afwisselen met mountainbiken dan weet je het maar te zeggen...