woensdag 9 januari 2008

Waar de trein wel goed in is!

De trein is altijd een beetje reizen was de slogan de voorbije jaren. Wel laat ik het zo stellen "Eat you heart out" autofreaks, vanochtend liet de nmbs een staaltje zien van modern management. Bij aankomst in het station van Aarschot liet de bevoegde beambte weten dat de trein die ik normaal gezien zou nemen een vermoedelijk vertraging had van enkele minuten en dat het voor mezelf beter zou zijn dat ik de eerstvolgende trein richting Blankenberge zou nemen. Dank u wel voor deze uitstekende service. Een GPS is er niks tegen. Het gevolg was dat ik een uiterst leuke start had want plots zag ik Benny en Petra terug. Allebei verknochte treinreizigers tot op het bot.

Zie je het al voor je. Je rijdt de garage buiten en enkele minuten later mag je aanschuiven en je hebt geen enkel idee wat je nog te wachten staat buiten een neuspeuterende buur op de E40 die leuk staat mee te bekken met god weet welke radiozender die je toch nooit kan vinden omdat het waarschijnlijk toch een schijfje al dan niet gekopieerde muziek is van een of ander bedenkelijk allooi. Jezus wat dan. Links en rechts dezelfde miserie zonder direct zicht op beterschap tenzij een GPS gecombineerd met een afrit soelaas brengen.

Dan maar het spoor waar een gesprek wonderen kan doen. In line skating, verre vakanties, netwerken of postnatale depressies alles kan de revue passeren. Niets moet alles kan is de boodschap tot de conductrice van dienst ons weer toefluistert dat er in Wezemaal een probleem is met de seininrichting.

Geen opmerkingen: