zaterdag 22 december 2007

Er zijn van die dagen...

Dat alles dreigt verkeerd te lopen of er echt vanalles misloopt. De laatste dagen lijkt het er zeer fel op. Vrijdag kwam ik aan in het station van Aarschot en de trein (met aansluiting naar Delta) had een vermoedelijke vertraging van 14 minuten. Bye bye trein met min of meer rechtstreekse verbinding. De volgende mogelijkheid dient zich normaal 7 minuten later aan via een rechtstreekse naar Brussel-Centraal u gaat niet via Delta en u ontvangt geen applaus vanwege nogmaals op tijd op het werk. De omroeper van dienst bluste snel het weinige enthousiasme door te melden dat ook deze een vermoedelijk vertraging had van 8 minuten.

Eindelijk op het werk en dan denk je nu ben ik veilig. Neen dus, een bord spek met eieren en een weerbarstige trap in combinatie met een anti-slipzool creeerden een comedy-capers toestand met als eindresultaat een buiklanding en een trui vol met vetspatten. Yihaa en we zijn al 2 uur wakker. Acht uur later leek alles koek en ei tot ik nietsvermoedend me opnieuw aanbood in station Delta om lekker gezellig een weekendje thuis te zijn. Een halfuurtje nagelbijten en klappertanden brachten weinig soelaas, geen informatie en vooral geen trein richting Aarschot. Dus terug via Brussel-Centraal waar chaos de uurregeling danig in de soep had gedraaid.

Mijn beslissing om vooral niet meer buiten te komen en mijn geplande training voor de eindejaarscorrida uit te stellen was dus zeker niet lichtzinnig.

Op zaterdag leek alles terug bij het oude tot ik mijn verjaardagscadeau wou uit proberen. De blender besliste om toch niet de smoothie te leveren maar na wat gezucht en geblaas beslsiste mijn hoofd om de keukenkastjes op te zoeken met een lichte botsing als resultaat. De blender ging dan maar terug naar de winkel. Hopelijk is hij herstelbaar. Enfin we zullen het straks wel horen.

Geen opmerkingen: