maandag 31 december 2007

Keep on running. Keep on hiding.

Een goede voorbereiding is niet alles, een slechte trouwens ook niet. Van dit laatste was ik vertrokken toen ik vorige zondag meedeed aan de Eindejaarscorrida van Leuven. Ongeveer 3800 zotten hadden dus zich min of meer voorbereid op deze wedstrijd. Voor mezelf was het duidelijk min. Viermaal had ik de loopschoenen aangetrokken waarvan twee keer in de week voor de wedstrijd. Op maandag ging het nog redelijk vlot met 5300 meter als resultaat over een zeer golvend parkoers dat vertrok bij ons thuis via Papenakker richting Gelrode-city daar een lichte heuvelrun en dan terug naar huis via de Leuvensesteenweg. Op vrijdag was de bedoeling om dit nogmaals te doen maar dan er een extra lus in Gelrode aan te breien. Doch helaas het noodlot(kramp) sloeg toe in mijn scheenbenen. Na nog geen 3 kilometer moest ik de pijp aan Maarten geven. Ietwat later nog eens geprobeerd om verder te lopen maar zonder vruchtbaar resultaat.

Met ietwat knikkende knieen verscheen ik dus zondagmorgen met het voltallige gezin in het station in Leuven. Brik zou namelijk ook meedoen, maar dan met de Kidsrun van 1000 meter. Tijdens de Kidsrun bleek al dat ik nog niet veel verbeterd was. Met veel moeite kon ik in het spoor van Brik en Sarah verblijven.

Om 11 uur was mijn tijd gekomen. Samen met Liesbeth, Gunther en nog enkele honderden anderen werden we losgelaten op het historisch stadscentrum van Leuven. Al snel bleek dat Liesbeth een betere fysiek had dan mezelf. Vier kilometer kon ze haar tempo aan het mijne aanpassen. Daarna wuifde ze vrolijk en liet mij ter plaatse trappelen, althans zo denk ik moet het van de kant van de weg geleken hebben. Op mijn eentje mijn weg verdergezet en wat bleek? Het liep van een leien dakje. Zonder al teveel verval (lees een snellere tweede dan eerste ronde) kwam ik een paar minuten na Liesbeth over de streep. Een beetje trots en niet overdreven moe.

Iedereen die gestart was heeft de finish gehaald.

Dit smaakt duidelijk naar meer en we zijn dan maar naar de Quick getogen. Niet te gezond gaan doen, remember Blender-man!

Geen opmerkingen: