zaterdag 26 december 2009

Traditie

Sinds enkele jaren is het quicken na de sylvestercorrida in Leuven een begrip geworden. Eerst de gezonde uithangen en dan ons een beetje verwennen met ne vettige van bij de Quick. Dit jaar lijkt het dat er met die traditie gebroken gaat worden. Ik was namelijk zelf een van de die-hard fans die de kar trokken. Nu is met mijn gezondheid een serieuze kink in de kabel geschoten. De dokter heeft alle inspanningen verboden tot nader order. Sinds een paar weken (juist na mijn verjaardag) is er een hoest opgedoken die roet in het eten aan het gooien is. Ne een eertse diagnose van kriebelhoest en dat lost zich vanzelf op zijn we nu aan mogelijks kinkhoest en direct starten met zware antibiotica. Ik moet zeggen dat de kriebelhoest-theorie me niet echt geloofwaardig overkwam omdat ik soms gewoon geen lucht meer kreeg.

Naar het schijnt is die lucht cruciaal om verder te leven, maar swat we wijken af, Niet alleen ik ben gedupeerd in deze materie. Brik heeft geen gids en is dus ook verplicht te passen. De quick hunne omzet gaat dalen en bovenop dit alles mis ik den doop van Sydney, de dochter van mijn getuige. Het leven kan verkeren zei Bredero maar hopelijk nu wel in de goeie richting.

Geen opmerkingen: